Δευτέρα, 20 Μαΐου 2013

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΑΜΑΡΑ ΣΤΗ ΚΙΝΑ


ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ
ΛΙΜΑΝΙΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
( ΟΜ.Υ.Λ.Ε )

 Πειραιάς 20.05.2013

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η επίσκεψη του πρωθυπουργού στη Κίνα και οι εκεί συζητήσεις επιβεβαιώνουν το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα των Λιμανιών της χώρας μας για την ανάπτυξή της, αφού αποτελούν πλεονεκτικές εμπορικές πύλες της Ευρώπης, με δεσπόζουσα στρατηγική θέση, η οποία προσδιορίζει κυρίαρχο γεωπολιτικό ρόλο στη χώρα μας.


Αντί, λοιπόν, να αναπτύξουμε και να ενισχύσουμε τον αναπτυξιακό ρόλο των Λιμανιών η Κυβέρνηση ετοιμάζεται να τα ξεπουλήσει, όπως και τα αεροδρόμια, το νερό, την ενέργεια σε ξένες κρατικές εταιρείες.

Ετοιμάζεται η Κυβέρνηση να μετατρέψει τα Λιμάνια σε κινέζικα μονοπώλια με ότι αυτό σημαίνει για ολόκληρη την Ευρώπη.


Προπαγανδίζει η Κυβέρνηση την παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ, η οποία κατασκευάστηκε αποκλειστικά με χρηματοδότηση του Δημόσιου ΟΛΠ. Ποτέ, όμως, δεν παρουσίασε επίσημα στοιχεία αποτίμησης του οφέλους του Ελληνικού Δημοσίου, γιατί αυτά είναι ανύπαρκτα.


Αποκρύπτει τις επενδυτικές δυνατότητες των κερδοφόρων Δημόσιων Οργανισμών με ίδια κεφάλαια.

Ο ΟΛΘ διαθέτει 100 εκ. ευρώ αποθεματικό με το οποίο μπορεί να χρηματοδοτήσει την επέκταση του Προβλήτα των Containers.


Ο ΟΛΠ, εξ αιτίας της παραχώρησης του Προβλήτα ΙΙ, αναγκάστηκε να κατασκευάσει τον Προβλήτα Ι με κόστος 190 εκ. ευρώ. Θα μπορούσε με τα χρήματα αυτά να αναβαθμίσει τον Προβλήτα ΙΙ και να ξεκινήσει τον Προβλήτα ΙΙΙ.


Μεταχειρίζεται η Κυβέρνηση μεθοδεύσεις για την υπονόμευση των Δημόσιων Λιμανιών.


Μήπως έχουν ξεχάσει ότι το τραίνο ήρθε στο Λιμάνι με συμφωνία ΟΛΠ – ΟΣΕ και χρηματοδότηση από την ΕΕ, ενώ προσπαθούν να πείσουν ότι δήθεν το τραίνο το έφερε η COSCO ?


Όσον αφορά τη περίφημη αύξηση της απασχόλησης, οι τέσσερις χιλιάδες (4.000) θέσεις που υποσχέθηκαν είναι τελικά 240, ενώ υπήρξε, μετά την παραχώρηση του Προβλήτα ΙΙ, μείωση της απασχόλησης στον ΟΛΠ κατά 450 θέσεις.


Επί πλέον υπονομεύεται ο ΟΛΠ με προτάσεις από αόρατους επενδυτές για κατασκευή Σταθμού Κρουαζιέρας εκτός ΟΛΠ.



Τίθεται, λοιπόν, το βασικό ερώτημα :


Γιατί να εκχωρήσουμε τα Λιμάνια σε ξένες κρατικές εταιρείες παραδίδοντας τον Τουρισμό, τις Μεταφορές, την Ακτοπλοΐα, τον έλεγχο του εσωτερικού και εξωτερικού εμπορίου της χώρας ?


Καλούμε τις πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις της χώρας, τους τοπικούς φορείς, την Τ.Α να πάρουν ξεκάθαρη θέση στο θέμα της εκχώρησης των Λιμανιών, γιατί πιστεύουμε ότι αυτό ξεφεύγει από την ευθύνη μιας συγκυριακής πλειοψηφίας και αποτελεί ζήτημα ολόκληρης της κοινωνίας.


Εμείς, ως εργαζόμενοι, είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε τον Δημόσιο Χαρακτήρα των Λιμανιών, τη μεγιστοποίηση της συμβολής τους στην ανάπτυξη της οικονομίας και της απασχόλησης με όρους θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων.