Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΟΜ.Υ.Λ.Ε ΣΤΗ ΓΣ ΟΛΠ 28.06.2013

ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΟΜ.Υ.Λ.Ε
ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΟΛΠ


Παρασκευή 28.06.2013



Τα Λιμάνια και συγκεκριμένα ο ΟΛΠ, όπως και ολόκληρη η κοινωνία, ζούνε στον αστερισμό της νεοφιλελεύθερης μνημονιακής πολιτικής, η οποία ξεπουλάει τον Δημόσιο Πλούτο και μέσα σ’ αυτόν τον ΟΛΠ, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι δανειστές-τοκογλύφοι και το μεγάλο κεφάλαιο.


Ο ΟΛΠ, ένας Οργανισμός βιώσιμος και κερδοφόρος, με ιδιαίτερη και διαχρονική προσφορά στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας και την εξυπηρέτηση του Δημόσιου και Κοινωνικού Συμφέροντος, θυσιάζεται στο βωμό ξένων συμφερόντων και αυτών που το συνεπικουρούν, των ντόπιων μεταπρατικών ιδιωτικών συμφερόντων.


Η Λιμενική Πολιτική εξαντλείται στην υπονόμευση του Δημόσιου ΟΛΠ.


Αντί να ενισχυθεί ο Δημόσιος ΟΛΠ για να αξιοποιήσει την τεχνογνωσία που κατέχει, να αποκτήσει σύγχρονες μεθόδους διοίκησης και να στηρίξει τις επενδυτικές δυνατότητές του, η Κυβέρνηση και τα ιδιωτικά ΜΜΕ καθημερινά τον υπονομεύουν.


Η πολιτική της παραχώρησης του Προβλήτα ΙΙ, που ξεκίνησε το 2006 και ολοκληρώθηκε το 2009, ήταν μια πρώτη πράξη υπονόμευσης, η οποία συνεχίστηκε μέχρι σήμερα.


Παραχωρήθηκε στη COSCO ο Προβλήτας ΙΙ αξίας 300 εκ. ευρώ και εξ αιτίας αυτής της παραχώρησης ο ΟΛΠ αναγκάστηκε να κατασκευάσει τον Προβλήτα Ι δαπάνης 190 εκ. ευρώ και δυναμικότητας 1/3 της δυναμικότητας του Προβλήτα ΙΙ.


Είναι αυτή επιχειρηματική απόφαση, η οποία λήφθηκε με οικονομοτεχνικά κριτήρια ? Ασφαλώς ΟΧΙ. 


Εάν τα 190 εκ. δίνονταν για την αναβάθμιση του Προβλήτα ΙΙ, το Ελληνικό Δημόσιο θα είχε σήμερα έναν προβλήτα από τους πλέον σύγχρονους, με δυναμικότητα 2,7 εκ. TEU’s και άριστη γεωγραφική θέση. Θα είχε ακόμη τη δυνατότητα να προχωρήσει την επένδυση του Προβλήτα ΙΙΙ.


Ποιο ήταν το αντίτιμο αυτής της παραχώρησης ? Μας μίλησαν για 4,9 δις ευρώ. Που είναι αυτά ? Εμείς τότε μιλήσαμε για 490 εκ. ευρώ Παρούσα Αξία (Π.Α) για 35 χρόνια. Ούτε αυτά δεν θα πάρουμε, γιατί μέσω των «φιλικών διευθετήσεων» το τίμημα του ενοικίου καθημερινά μειώνεται. Τώρα θέλουν να καταργήσουν και το εγγυημένο αντάλλαγμα, το οποίο ήταν όρος της προκήρυξης του 2008 (είναι νόμιμο αυτό ?), ενώ οι φοροαπαλλαγές και η επιστροφή του ΦΠΑ λειτουργούν υπέρ της COSCO.


Οι εργασιακές σχέσεις και η απασχόληση στον Προβλήτα ΙΙ της COSCO είναι μεγάλη πρόκληση. Οι 4.000 εργαζόμενοι έγιναν 269 και από τα 265 Λιμάνια της Ευρώπης ο Προβλήτας ΙΙ είναι ο μοναδικός που απαγορεύεται η λειτουργία συνδικάτου.


Κανείς δεν μπορεί να ελέγξει τα οικονομικά της ΣΕΠ, ούτε ακόμη και ο ΟΛΠ, όπως ορίζει η Σύμβαση Παραχώρησης.


Μαζί με το προβλήτα ασφαλώς δόθηκε και η πελατεία που είχε κατακτήσει ο ΟΛΠ δυναμικότητας 1,6 εκ. TEU’s.


Υπονομεύουν καθημερινά ακόμη και τον κουτσουρεμένο Προβλήτα Ι, γιατί θέλουν μονοπωλιακές καταστάσεις.


Η Κυβέρνηση τους σιγοντάρει μετατρεπόμενη σε διαφημιστή του τραίνου που έγινε με χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου. Χθές εγκαινίασαν έναν ημιτελή προβλήτα. Όποιος δεν πιστεύει, ας δει τις φωτογραφίες στο Pireas2day.


Αλλά το έργο δεν σταματάει εδώ. Η COSCO επιθυμεί να αγοράσει το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου που διαθέτει το Δημόσιο (74,6%) και το οποίο παραμονές των εκλογών, Απρίλιος του 2012, μετέφεραν χωρίς εξουσιοδότηση στο ΤΑΙΠΕΔ. (Έχει γίνει προσφυγή στο ΣτΕ). Ο κ. Σταυρίδης συμπεριφέρεται ως ιδιοκτήτης του Δημόσιου Πλούτου που τον παζαρεύει.


Μας λέγανε ότι ο ΟΛΠ ήταν κρατικό μονοπώλιο. Τώρα η COSCO είναι Ξένο κρατικό μονοπώλιο και μάλιστα επιδοτούμενο. Υπάρχει τέτοιο προηγούμενο για ένα Λιμάνι – Πόλη, όπως ο Πειραιάς, με Ακτοπλοΐα, Κρουαζιέρα και άλλες δραστηριότητες, βασικό πνεύμονα του εισαγωγικού και εξωτερικού εμπορίου ?


Ασφαλώς τέτοια πολιτική δεν βρίσκεται σε καμία Λιμενική βιβλιογραφία παρά μόνο στο ιδεολογικοπολιτικό πεδίο της Θάτσερ και τώρα όλοι, ακόμη και οι νεοφιλελεύθεροι, το θεωρούν αστοχία.


Τι θα γίνει με τη Δημόσια Αρχή, το Imperium, που ασκεί ο Δημόσιος Λιμενικός Οργανισμός ? Θα παραδοθεί στη COSCO και τα ιδιωτικά συμφέροντα ? Ασφαλώς ναι, αυτός είναι ο Θατσερισμός που αναβιώνει στην Ελλάδα του 2013. Οι επιπτώσεις για το Λιμάνι και τις πόλεις του ευρύτερου Πειραιά θα είναι τραγικές.


Στα πλαίσια αυτής της πολιτικής ζητάει σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ να αφαιρέσει από το Καταστατικό του ΟΛΠ την πρόνοια για 51% που ορίζει ο νόμος 2688/2009. Βέβαια προηγήθηκε η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου και ο νόμος 4092/2012.


Χθές, όμως, είχαμε την απαρχή ενός νέου επιχειρούμενου σκανδάλου με το μνημόνιο συνεργασίας ΟΛΠ – ΣΕΠ. Θέλουν να προχωρήσουν σε ολοκληρωτική παραχώρηση του Δυτικού Μετώπου με «φιλική διευθέτηση» και γι’ αυτό ζητάνε να μειώσουμε και το τίμημα. Ούτε τα προσχήματα δεν κρατάνε, αφού κάτι τέτοιο, ακόμα και σε χώρες που οι κυβερνήσεις κινούνται στη πολιτική των παραχωρήσεων θα απαιτούσε νέο Διεθνή Διαγωνισμό.

Στη περίπτωση της παραχώρησης του προβλήτα ΙΙ ο κ. Κεφαλογιάννης, ξεκίνησε με διακρατική συμφωνία και αφού εκτέθηκε η χώρα μας πήγε σε διαγωνισμό.


Το θέμα του ΟΛΠ, όπως εξελίσσεται ξεφεύγει από τα όρια ευθύνης μόνο των εργαζομένων. Αποτελεί θέμα απεμπόλησης εθνικής κυριαρχίας, υπονόμευσης των οικονομικών και συμφερόντων της χώρας και σκανδαλώδη υποστήριξη ξένων συμφερόντων.


Γι’ αυτό από αύριο θα ζητήσουμε συναντήσεις με όλους τους κοινωνικούς φορείς του Πειραιά και όλα τα Πολιτικά Κόμματα και θα ζητήσουμε να τοποθετηθούν στο συντελούμενο έγκλημα.



Είμαστε αποφασισμένοι, γιατί δεν έχουμε άλλη επιλογή, να οργανώσουμε ένα μαζικό αγωνιστικό μέτωπο απέναντι στο ξεπούλημα των Λιμανιών.


Γνωρίζουμε τα σχέδια για υπονόμευση με προβοκατόρικο τρόπο των αγώνων των συνδικάτων μας. Όμως, με ενότητα και οργάνωση θα πορευτούμε με όρους κοινωνικής αποδοχής.


Ο δρόμος αυτός είναι δύσκολος, αλλά ξέρουμε ότι θα είναι νικηφόρος.


Θα υπερασπιστούμε τον Δημόσιο Χαρακτήρα των λιμανιών, ως συντελεστές ανάπτυξης και κοινωνικής προσφοράς, μαζί με τις θέσεις εργασίας και την αξιοπρέπειά μας, την οποία δεν διαπραγματευόμαστε.