«Η μεθόδευση της Κυβέρνησης για την εκποίηση των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) των ΟΛΠ και ΟΛΘ αντιτίθεται στα συμφέροντα της χώρας».
- Παραδίδεται το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της χώρας μονοπωλιακά στις ξένες εταιρίες. Αυτό θα έχει ως συνέπεια την εφαρμογή τιμολογιακής πολιτικής ανελαστικού φορτίου και μεγιστοποίησης του κέρδους. Το τίμημα για τον τελικό καταναλωτή θα είναι μεγάλο, αφού θα έχουμε αύξηση της τιμής των εισαγόμενων καταναλωτικών αγαθών και μείωση της ανταγωνιστικότητας των εξαγόμενων αγαθών.
- Δημιουργούνται προβλήματα ελέγχου της Εθνικής Ασφάλειας της χώρας, αφού την πλήρη διαχείριση στους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων θα έχουν εταιρίες ξένων συμφερόντων. Τα πρόσφατα γεγονότα διακίνησης πολεμικού υλικού από το «ιδιωτικό» λιμάνι του Αστακού επιβεβαιώνει τους κινδύνους εθνικής ασφάλειας.
- Οι τοπικές οικονομίες οδηγούνται στην απομόνωση, χωρίς ανάπτυξη και συνεργασία με το Λιμάνι. Αντ’ αυτού θα υπάρξει άναρχη εισβολή του κινέζικου εμπορίου εξαφανίζοντας τον εμπορικό κόσμο του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
- Καταργούνται πλήρως οι Κανονισμοί Εργασίας και οι Συλλογικές Συμβάσεις στο νέο τοπίο. Επιφυλάσσουν, χωρίς κανέναν ενδοιασμό, μεσαιωνικές εργασιακές σχέσεις. Αυτός είναι και ο λόγος που σχεδιάζουν με κάθε τρόπο να εξαφανίσουν το σημερινό προσωπικό των Λιμανιών.
Η Κυβέρνηση με αδιαλλαξία, πολιτικό «τσαμπουκά» και υπέρμετρη αλαζονεία προχώρησε στο εγχείρημα του ξεπουλήματος.
Με μεγάλες νομικές υπερβάσεις, χωρίς εξουσιοδότηση νόμου, με αντισυνταγματικές μεθοδεύσεις και με την συνδρομή των δυνάμεων καταστολής ενέκρινε τον Ιανουάριο του 2008 τις παράνομες διακηρύξεις των διαγωνισμών ΟΛΠ και ΟΛΘ. Το γεγονός αυτό μας ανάγκασε να προσφύγουμε στο ΣτΕ προκειμένου να ακυρώσουμε τις διακηρύξεις.
Παρά το γεγονός ότι δύο φορές είχε ορισθεί ημερομηνία συζήτησης, με παρέμβαση της Κυβέρνησης η προσφυγή οδηγήθηκε στην Ολομέλεια του ΣτΕ, όπου πρόκειται να συζητηθεί τελικά στις 6 Μαρτίου 2009.
Η κατάθεση των προσφορών και η ανάδειξη των αναδόχων απέδειξε ότι η υπόθεση των Λιμανιών ήταν ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ. Με το άνοιγμα των προσφορών και παρά τις θριαμβολογίες του κ. Βουλγαράκη έξω από το Μαξίμου, απεδείχθη ότι ειδικά για το ΟΛΠ παραχωρούμε ένα έτοιμο Container Terminal με ετήσια έσοδα 110 εκ. ευρώ έναντι ετήσιου ενοικίου 17,5 εκ. ευρώ, δηλ. το ήμισυ των ετήσιων κερδών με βάση το έτος 2007, που ανήλθαν σε 35 εκ. ευρώ.
Ήδη ο διαγωνισμός του ΟΛΘ οδηγήθηκε σε ΝΑΥΑΓΙΟ. Οι υπερβολικές απαιτήσεις της Hutchison, υπό την πίεση του ανυποχώρητου αγώνα των εργαζομένων, δεν ήταν δυνατόν να γίνουν αποδεκτές.
Στον ΟΛΠ υπήρξε «απόφαση» του ΔΣ/ΟΛΠ επικύρωσης της σύμβασης παραχώρησης στην COSCO. Η απόφαση αυτή πάρθηκε από το ΔΣ/ΟΛΠ με διαδικασίες πέρα για πέρα παράνομες, όπως διαπίστωσαν οι βουλευτές όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης και οι κοινωνικοί φορείς, οι οποίοι παραυρέθηκαν στα γεγονότα εκείνα.
Τόσο για την απόφαση αυτή, όσο και για σωρεία παράνομων διατάξεων της σύμβασης, αλλά και άλλων που βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με την Διακήρυξη του διαγωνισμού, έχουμε προσφύγει στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Πειραιά ζητώντας την ΑΚΥΡΩΣΗ της απόφασης παραχώρησης του ΔΣ/ΟΛΠ της 15/10/2008.
Η Κυβέρνηση αρνείται να αναγνωρίσει το «ναυάγιο» της Θεσσαλονίκης, παρά την αποχώρηση της πλειοδότριας εταιρίας Hutchison και να κηρύξει άγονο τον διαγωνισμό του ΟΛΘ.
Στον ΟΛΠ επαναδιαπραγματεύεται, σύμφωνα με δημοσιεύματα, με την COSCO παραβιάζοντας κατάφωρα την Διακήρυξη του διαγωνισμού.
Γίνεται αντιληπτό ότι η Κυβέρνηση έχει παραδοθεί άνευ όρων στα συμφέροντα της κινέζικης COSCO και οδηγεί το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας σε μία αποικιοκρατική παραχώρηση.
Είναι, λοιπόν, χρέος όλων να αποτρέψουμε πάση θυσία το επιχειρούμενο ξεπούλημα των λιμανιών.
Καλούμε την Κυβέρνηση να μην προχωρήσει στην κύρωση της σύμβασης του ΟΛΠ στο Κοινοβούλιο και να κηρύξει άγονο τον διαγωνισμό του ΟΛΘ. Ιδιαίτερα τώρα που η παγκόσμια οικονομική κρίση επιβάλλει πολιτικές ενίσχυσης των στρατηγικών τομέων της οικονομίας.
Καλούμε τις πολιτικές δυνάμεις της Αντιπολίτευσης, οι οποίες όλο αυτό το διάστημα συμπαραστάθηκαν στον αγώνα των εργαζομένων στα Λιμάνια, να αναλάβουν κάθε πρωτοβουλία ώστε να εμποδίσουν στη Βουλή την κύρωση, καθώς και την εφαρμογή της Σύμβασης Παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ/ΟΛΠ στην COSCO.
Καλούμε ιδιαίτερα τους Βουλευτές Α’ και Β’ Πειραιά, όλων των κομμάτων, να μην επιτρέψουν την παραχώρηση του μεγάλου Λιμανιού και την μετατροπή του Πειραιά σε China Town.
Καλούμε την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση του Πειραιά και τις Δημοτικές Αρχές όλων των Δήμων του Πειραιά, οι οποίες έχουν σταθεί αλληλέγγυες στον αγώνα μας, να συντονίσουμε τη δράση μας για την αποτροπή του ξεπουλήματος του ΟΛΠ.
Ως εργαζόμενοι ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ με νέα ΔΥΝΑΜΙΚΗ τον ΑΓΩΝΑ.
Η κατάθεση στη Βουλή της αποικιοκρατικής σύμβασης θα σημάνει μεγάλους και εντονότερους αγώνες στα Λιμάνια της χώρας.
Είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι ότι η απόρριψη αυτής της πολιτικής θα δώσει τη δυνατότητα οι Σταθμοί Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) να συνεχίσουν αυτοδύναμα το δρόμο της ανάπτυξης και της προοπτικής.
Ως εργαζόμενοι είμαστε αποφασισμένοι να συμμετάσχουμε, μέσα από διαδικασίες διαβούλευσης και με καινοτόμες προτάσεις, στην Οργανωτική και Λειτουργική αναβάθμιση των Λιμανιών.
Η παράδοση των Λιμανιών στα ξένα μονοπωλιακά συμφέροντα αποτελεί πράξη εθνικής, οικονομικής και εργασιακής υποτέλειας και θα πρέπει να την ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ.
Για το ΔΣ/ΟΜ.Υ.Λ.Ε.
Ο Πρόεδρος Ο Αντιπρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Γ. Γεωργακόπουλος Στ. Μπαλαμπανίδης Γ. Σπανόπουλος
Για το ΔΣ/ΕΝΩΣΗ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΩΝ Ο.Λ.Π.
Ο Πρόεδρος Ο Αντιπρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Γ. Νουχουτίδης Στ. Κουλούρας Ν. Γεωργίου